pokerdagboken

Direktlänk till inlägg 6 maj 2014

Första inlägg och första vinst

Av pokerdagboken - 6 maj 2014 22:55

Spelade precis mitt första pokerbord på svenska spel.

Insats 100 kr


Andra plats

Vinst: 200 kr


Spelvariant:

Bordet var ett 5-mannabord med snabb blind-höjning


Spelet:

Det var ett försiktigt spel på bordet där ingen tog ett riktigt intiativ för att styra spelet.

En spelare hade en nickname som påminnde oss andra om att han älskar att bluffa vilket var det sämsta nicknamnet som valts, ifall man inte vill bli läst allt för lätt.


Han vann ändå hela bordet med handen KD (OFF) mot min AJ (Suited).

Floppen var: 8910-Turn:J River: D


Vi spelade i ca 25 minutet och utan några större konflikter... det blev aldrig någon riktig action på bordet vilket gynnade mig i mitt spel. Jag kunde helt enkelt fokusera på bra händer, och bra träffar på bordet och därifrån plocka mina marker. Resterande tid spelade de andra ut varandra.


Mitt spel:

Jag var inte alls lika aggresiv som för några dagar sedan, vilket ledde till att jag var mera försiktig med allt för stora höjningar och mitt bluffande hände inte allt för mycket. Mitt spel var inte av största klass men under de förutsättningarna som jag var inneom så behövdes inte mera. Jag bordet ha blufffat mera, för att träna på att läsa motspelares reaktioner och därifrån lära mig vilka händer de kan tänkas vara.

Mitt bästa spel var att inte spela allt för dåliga händer, även under låga blinds

Mitt sämsta spel var att jag var för förutsägbar, när jag spelade så hade jag bra händer oftast. Det läste mina motspelare till slut, och avståd ifrån att spela imot mig. Det är både bra och dåligt såklart. Men att bli för förutsägbar kan slå emot en i det långa loppet.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pokerdagboken - 24 maj 2014 05:26

Jag satte in 150 kr   Spelade i ca 1.5 vecka Spelade 9 gånger..   Och sedan tog pengarna slut! För många hade detta varit en ren förlut eller bortkastade pengar!   Så är inte fallet...   150 kr har jag fått mig lärdomar kring mitt...

Av pokerdagboken - 17 maj 2014 09:17

Igår berättade jag att mitt spel var uruselt och att mina känslor blev satta ur spel.. Antagligen går tilt-känslan i kontrast till att jag spelade med en kritisk nivå och därmed behövde vinsten för att inte behöva sätta in mera pengar på konto.. ...

Av pokerdagboken - 16 maj 2014 21:37

Spelet var ett 5-manna bord med 50+5 kr insats   Plats: 2 Vinst: 100 kr   Spelet på bordet: Ett tight spel där blindes flyttades från spelare tll spelare och ingen riktigt tog kommando på bordet. Blindesn höjdes upp till 300-150 innan det...

Av pokerdagboken - 15 maj 2014 08:40

Var uppe tidigt idag och tog en dusch och känner mig allmänt pigg. Tänkte spela lite till frukosten. Såg då en x-snabb turnering med inte allt för många spelare och en bra pott att vinna.. Då valde jag att registrera mig och chanse på att det är ...

Av pokerdagboken - 13 maj 2014 20:03

  5 maj - 12 maj   Vinster 100 + 100 Förlust 50 + 50 + 50   = 200 kr vinst 150 kr förlust = 50 kr plus   Antal spelade bord: 5   Jag har inte spelat särskillt mycket men de gånger som jag har spelat så har jag trots allt liggat ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards