pokerdagboken

Direktlänk till inlägg 7 maj 2014

Morgontrött och stressad

Av pokerdagboken - 7 maj 2014 08:15

Sit and go-spel 50 kr instats


Plats: 4

Förlorade 50 + 5 kr


Spelet:

Spelet var aggresivt med många konfliktträffar.

Det var inte sällan som en kåk mötte triss eller färgen kom på rivern med 4 lika färger på bordet, mellan två par och par..


Jag åkte ut med AD gentemot 66 där floppen visade 86K turn K och rivern 9

Min tritt med hög connected ansåg jag var tillräcklig gentemot en hög re-raise som innebar min hela stack
..där hade jag fel.


Mitt spel:

Jag skall iväg och hämta ut ett pass idag om ca 40 min och tänkte först inte spela.. men tog mig tid att sätta mig ner och ta ett snabb-parti. Dåligt val.

Jag koncentreade mig på klockan allt för mycket samtidigt som jag är väldigt morgontrött och därför inte 100% i skallen.

När det gäller mitt spel så var jag aldeles för snäll. Jag tog inga bluffar och jag höjde inte på bra positioner med urusla floppar.


Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.


kommentar: Jag var åsnan på bordet! Varje gång jag var ensam mot en spelare så höjde dem. Kanske tillfällighet eller så gav jag intrycket av att jag var osäker. Problemet var att jag oftast la mig, eller synade med allt för dålig hand, vilket gav vinst.


Slutsats och diskussion


Jag skulle inte ha spelat morgon-bordet. Inte tillräckligt förbered och aldelses för stressad och aldeles för trött och ofokuserad.

Jag spelade en helt annan poker än igår. Svaghet, osäkerhet och för mycket synande när jag borde visat styrka.

Kanske var jag rädd för att förlora 50 kr på morgonen, vilket säkert härstammar ifrån att jag redan på förhand visste att jag inte bordet spelat det där bordet.


Lärdom att ta med sig är att aldrig spela när jag innerst inne vet att det är fel, även fast det är roligt. Jag får inte dras med av roligheter och jakten på vinst. Jag kan inte heller vinna alla bord, som jag spelar. Det är onaturligt så därför måste jag också anpassa mitt spel efter detta och inte gå in och tro att jag skall vinna under sämsta förhållande.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pokerdagboken - 24 maj 2014 05:26

Jag satte in 150 kr   Spelade i ca 1.5 vecka Spelade 9 gånger..   Och sedan tog pengarna slut! För många hade detta varit en ren förlut eller bortkastade pengar!   Så är inte fallet...   150 kr har jag fått mig lärdomar kring mitt...

Av pokerdagboken - 17 maj 2014 09:17

Igår berättade jag att mitt spel var uruselt och att mina känslor blev satta ur spel.. Antagligen går tilt-känslan i kontrast till att jag spelade med en kritisk nivå och därmed behövde vinsten för att inte behöva sätta in mera pengar på konto.. ...

Av pokerdagboken - 16 maj 2014 21:37

Spelet var ett 5-manna bord med 50+5 kr insats   Plats: 2 Vinst: 100 kr   Spelet på bordet: Ett tight spel där blindes flyttades från spelare tll spelare och ingen riktigt tog kommando på bordet. Blindesn höjdes upp till 300-150 innan det...

Av pokerdagboken - 15 maj 2014 08:40

Var uppe tidigt idag och tog en dusch och känner mig allmänt pigg. Tänkte spela lite till frukosten. Såg då en x-snabb turnering med inte allt för många spelare och en bra pott att vinna.. Då valde jag att registrera mig och chanse på att det är ...

Av pokerdagboken - 13 maj 2014 20:03

  5 maj - 12 maj   Vinster 100 + 100 Förlust 50 + 50 + 50   = 200 kr vinst 150 kr förlust = 50 kr plus   Antal spelade bord: 5   Jag har inte spelat särskillt mycket men de gånger som jag har spelat så har jag trots allt liggat ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards