pokerdagboken

Direktlänk till inlägg 17 maj 2014

Gårdagens spel refletioner

Av pokerdagboken - 17 maj 2014 09:17

Igår berättade jag att mitt spel var uruselt och att mina känslor blev satta ur spel..

Antagligen går tilt-känslan i kontrast till att jag spelade med en kritisk nivå och därmed behövde vinsten för att inte behöva sätta in mera pengar på konto..


Tilt-analys

Självförtrodene: Ge mig bra händer så ordnar det sig...

Självkänsla: Fan jag har sämst förutsättningar på bordet... de andra kör över mig..

Känslor: Detta kommer inte att gå, varför har jag sån otur..


Tilt-försvar

Turen/oturen/variatioen: Häng inte upp dig på något som du inte kan styra...Variationen kommer ibland vara emot dig och med dig.

Logiskt tänkande: Håller du bara lugn och inte göra några vansinniga spel med dåliga händer, så kommer du att ta dig igenom spelet. En dålig hand är 10-2 eller 9-D (off) som exemepl. Bra händer är 10-J och AK i när marker börja sjunka.

Slappna av: Insatsen var på 50+5 kr.. det är inte alla pengar i världen, men det är inte heller pengar du tänkter slänga iväg utan en kamp... Samma princip som logiskt tänkande.. tappa inte kontrollen över vilka händer du spelar.


Sensmoralen i gårdagens spel är följande.. : Jag kände att jag hade oturen på min sida.. men jag kom till heads up tack vara att jag fick färgen på rivern i en all-in mot två motspelare. Turen var på min sida när jag behövde den helt enkelt och därmed hade mina känslor fel.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pokerdagboken - 24 maj 2014 05:26

Jag satte in 150 kr   Spelade i ca 1.5 vecka Spelade 9 gånger..   Och sedan tog pengarna slut! För många hade detta varit en ren förlut eller bortkastade pengar!   Så är inte fallet...   150 kr har jag fått mig lärdomar kring mitt...

Av pokerdagboken - 16 maj 2014 21:37

Spelet var ett 5-manna bord med 50+5 kr insats   Plats: 2 Vinst: 100 kr   Spelet på bordet: Ett tight spel där blindes flyttades från spelare tll spelare och ingen riktigt tog kommando på bordet. Blindesn höjdes upp till 300-150 innan det...

Av pokerdagboken - 15 maj 2014 08:40

Var uppe tidigt idag och tog en dusch och känner mig allmänt pigg. Tänkte spela lite till frukosten. Såg då en x-snabb turnering med inte allt för många spelare och en bra pott att vinna.. Då valde jag att registrera mig och chanse på att det är ...

Av pokerdagboken - 13 maj 2014 20:03

  5 maj - 12 maj   Vinster 100 + 100 Förlust 50 + 50 + 50   = 200 kr vinst 150 kr förlust = 50 kr plus   Antal spelade bord: 5   Jag har inte spelat särskillt mycket men de gånger som jag har spelat så har jag trots allt liggat ...

Av pokerdagboken - 12 maj 2014 22:21

Plats 3 av 5 kom jag.   Till en början så ökade markerna för varje hand jag spelade, men mot slutet så fick jag väldigt dåliga händer eller dåliga floppar..   Jag mötte också en spelare som inte hade något att förlora, och därför ställde all ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards