pokerdagboken

Direktlänk till inlägg 7 maj 2014

Vinst efter nervöst spel

Av pokerdagboken - 7 maj 2014 23:40

Spel: 10 mannabord

Insats 100+10

Plats:3


Vinst 200 kr


Spelet:

Ett taight bord där ingen gjorde några onödiga satsningar. Speciellt i slutet var det riktigt tajt med blinds på 500 250 och 5 man kvar..


Åkte till sist ut med J9 Suited mot K9 och floppen var K6J74


Speltaktik:

Jag valde att va väldigt taight redan från början men varje gång jag spelade så valde jag aggresiv stil.. Vilket gav omedelbart resultat.

När jag spelade med så fick jag bra information. När jag fick en syn, så kunde jag urskilja att motståndaren har något på gång eller medelhand.. medan en re-rais innebar fara (och jag valde att folda själv) om varken syn eller re-rais kom så tog jag potten helt enkelt..
 Jag gjorde många bra händer på detta sätt..


Största resultatet kom när jag fick KK och valde att höja upp potten så enbart den spelare med minst marker, som dessutom hade höjt innan skulle vara med. Jag fick däremot en syn av en spelare till..


Floppen kom :9810


Jag valde att höja resterande spelare så och hoppas på fold av honom, att hen inte vågar chansa..
 Hen hade jj


Så min KK möte JJ och KD vilket gav mig fördelar.. och jag tog hem handen efter en nervös turn och river som jag inte minns..


Resterande tid av mitt spel så blev jag allt taightare ju högre blindese va.. gjorde också en bluff som inte gick hem och förlorade halva min stack på vägen.. Däremot kände jag mig ganksa så säker på att klara av bordet bara jag tog rätt beslut.


Min tilt blev rädslan att ta fel beslut, vilket hämmade mitt spel. Foldade händer som blev bra floppar, enbart av rädlsa för re-raise. Jag lyckades iallafall ta en tredje plats, efter att ha chans-spelat upp mina marker. Eftersom blindsen hade ätit upp min stack.


Jag är utifrån omständigheterna rätt nöjd att jag kom därifrån med en dubblering av insatsen, med tanke på den utvecklande rädsla som jag fick i slutskedet av bordet.

Jag till och med fick rädlsa att skriva ett inlägg efteråt... rädd att skriva av mig av mina känslor som höll på att utvecklas till ilska.

Jag kände ilska i kroppen ett tag, och ett viss oturs-känsla. Varför?


Det måste varit den där naggande känslan av att jag inte fick ta fel beslut nu.. Viktigt att stänga ute dessa känslor.

Oavsett om jag tar rätt beslut, så är texas holdem ett spel med variationer. Ibland är korten på min sida, ibland inte. Allt jag kan kontrollera är mina marker..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pokerdagboken - 24 maj 2014 05:26

Jag satte in 150 kr   Spelade i ca 1.5 vecka Spelade 9 gånger..   Och sedan tog pengarna slut! För många hade detta varit en ren förlut eller bortkastade pengar!   Så är inte fallet...   150 kr har jag fått mig lärdomar kring mitt...

Av pokerdagboken - 17 maj 2014 09:17

Igår berättade jag att mitt spel var uruselt och att mina känslor blev satta ur spel.. Antagligen går tilt-känslan i kontrast till att jag spelade med en kritisk nivå och därmed behövde vinsten för att inte behöva sätta in mera pengar på konto.. ...

Av pokerdagboken - 16 maj 2014 21:37

Spelet var ett 5-manna bord med 50+5 kr insats   Plats: 2 Vinst: 100 kr   Spelet på bordet: Ett tight spel där blindes flyttades från spelare tll spelare och ingen riktigt tog kommando på bordet. Blindesn höjdes upp till 300-150 innan det...

Av pokerdagboken - 15 maj 2014 08:40

Var uppe tidigt idag och tog en dusch och känner mig allmänt pigg. Tänkte spela lite till frukosten. Såg då en x-snabb turnering med inte allt för många spelare och en bra pott att vinna.. Då valde jag att registrera mig och chanse på att det är ...

Av pokerdagboken - 13 maj 2014 20:03

  5 maj - 12 maj   Vinster 100 + 100 Förlust 50 + 50 + 50   = 200 kr vinst 150 kr förlust = 50 kr plus   Antal spelade bord: 5   Jag har inte spelat särskillt mycket men de gånger som jag har spelat så har jag trots allt liggat ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards