pokerdagboken

Alla inlägg den 16 maj 2014

Av pokerdagboken - 16 maj 2014 21:37

Spelet var ett 5-manna bord med 50+5 kr insats


Plats: 2

Vinst: 100 kr


Spelet på bordet: Ett tight spel där blindes flyttades från spelare tll spelare och ingen riktigt tog kommando på bordet.

Blindesn höjdes upp till 300-150 innan det blev final vilket är ganska så långt gånget spel på ett snabbis-bord.


Mitt spel var uruselt idag.. antingen så blev jag aldeles för förutsägbar eller så hade jag bara oturen att raisa och spel när andra fick riktigt bra träffar på sina kort..
Varje spel jag gjorde möttes av motstånd eller syn oavsett vilket höjning jag gjorde.. till slut kändes det som att varje hand jag spelade skulle bli en förlust-hand. Då är tilt-känslan på väg.. Jag fick kämpa hårt för att stäva emot känslorna av att inte ha variationen på min sida..


En all in blev min räddning där jag träffade färgen på rivern..


Efter detta kunde jag mera ta kommando på bordet då vi enbart var 3 spelare kvar... i heads up valde jag att gå all in med färgdrag och stegdrag på gång och mötte en spelare med AK och färgdrag på gång också... färgen kom och förlusten var ett faktum.


Mitt spel var som sagt uruselt av det faktum att jag blev väldigt orsäker i mitt spel och känslorna tog över hand.. trots detta lyckades jag hålla huvudet kallt och dra bra slutsatser i min analys av varje given situation. Vad som bekymrar mig var att känslorna tog över. Säkerligen kan det ligga i att jag har haft en del förluster i bagaget och dessutom ligger nere på kritisk nivå på mitt insatta kapital.


Jag måste fundera på saken en stund innan jag kan göra någon vidare analys av kvällens spel..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards