pokerdagboken

Direktlänk till inlägg 13 maj 2014

Analys av vecka 19

Av pokerdagboken - 13 maj 2014 20:03


5 maj - 12 maj


Vinster 100 + 100

Förlust 50 + 50 + 50


= 200 kr vinst 150 kr förlust = 50 kr plus


Antal spelade bord: 5


Jag har inte spelat särskillt mycket men de gånger som jag har spelat så har jag trots allt liggat på plus även om det handlar om en blygsam vinst.

Jag vill passa på att påminna mig själv om att jag började med 100 kr och med ett sådant kapital så är det svårt att göra en stor vinstsumma. Istället handlar spelet uteslutande om grinding. Vilket inte gör mig något då jag ser mitt spel just nu och framöver som en process av lärande och teknik-testande. Det viktiga är inte pengarna i sammanhanget utan att jag tar åt mig av vad som sker när jag spelar... både på bordet och efter bordet.


Jag har märkt av att mitt största tilt-problem är kontrollen över situationen. Jag vill gärna äga situationer lite för mycket vilket gör att jag blir sparsam i tuffa lägen och aldeles för tight för mitt eget bästa. Däremot har jag mera lärt känna både mig själv och mina motspelares styrka och svagheter under spelets gång. Jag har oftast lagt mig i rätt lägen och höjt i rätt läge och lagt mig när jag indirekt vet att jag står mot en bättre hand, vilket jag inte gjort tidigare.


Jag har dessutom allt mera accepterat att variationen på bordet gäller alla spelare och att turen/oturen gäller oss alla, oavsett hur bra man spelar. Dock måste jag lära mig att försöka släppa taget mera ifall jag inte har korten på min sida....rädslan finns där ännu.. vilket gör att jag inte tar några chansningar.. vilket man ibland måste göra.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pokerdagboken - 24 maj 2014 05:26

Jag satte in 150 kr   Spelade i ca 1.5 vecka Spelade 9 gånger..   Och sedan tog pengarna slut! För många hade detta varit en ren förlut eller bortkastade pengar!   Så är inte fallet...   150 kr har jag fått mig lärdomar kring mitt...

Av pokerdagboken - 17 maj 2014 09:17

Igår berättade jag att mitt spel var uruselt och att mina känslor blev satta ur spel.. Antagligen går tilt-känslan i kontrast till att jag spelade med en kritisk nivå och därmed behövde vinsten för att inte behöva sätta in mera pengar på konto.. ...

Av pokerdagboken - 16 maj 2014 21:37

Spelet var ett 5-manna bord med 50+5 kr insats   Plats: 2 Vinst: 100 kr   Spelet på bordet: Ett tight spel där blindes flyttades från spelare tll spelare och ingen riktigt tog kommando på bordet. Blindesn höjdes upp till 300-150 innan det...

Av pokerdagboken - 15 maj 2014 08:40

Var uppe tidigt idag och tog en dusch och känner mig allmänt pigg. Tänkte spela lite till frukosten. Såg då en x-snabb turnering med inte allt för många spelare och en bra pott att vinna.. Då valde jag att registrera mig och chanse på att det är ...

Av pokerdagboken - 12 maj 2014 22:21

Plats 3 av 5 kom jag.   Till en början så ökade markerna för varje hand jag spelade, men mot slutet så fick jag väldigt dåliga händer eller dåliga floppar..   Jag mötte också en spelare som inte hade något att förlora, och därför ställde all ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards