pokerdagboken

Alla inlägg den 15 maj 2014

Av pokerdagboken - 15 maj 2014 08:40

Var uppe tidigt idag och tog en dusch och känner mig allmänt pigg. Tänkte spela lite till frukosten.

Såg då en x-snabb turnering med inte allt för många spelare och en bra pott att vinna..


Då valde jag att registrera mig och chanse på att det är ett spel som går att vinna med min spelstil.


Först och främst..

Vad innebär x-snabb?


Att blindes höjs vad 3:e minut vilket innebär att spelet går riktigt fort där det görs en all in på näst intill samtliga spelade händer, för att komma upp  nivåer över blind-höjning. Det finns inget andrum för att vänta på bra kort eftersom blindes höjs så snabbt och motspelare får allt mera marker runt omkring dig. All in-spelet betyder mycket bluffande i förhoppning om att hämta in big- och small blind. Första delen av spelet är oftast lite tightare men blir allt lösare ju mera blindes höjs.


Vad krävs av en spelare?


Spelet kräver en spelare som inte är tight och som är villig att spela de mesta händer och som vågar chansa trots ett medelpar.


Hur stor del spelare variationen roll?


Variationen är uteslutande den viktigaste faktorn på spelet, eftersom själva spelet i sig inte avgör så mycket i detta falet då all-in spel görs så ofta.


Slutsats: Om man vill försööka vinna detta krävs både väldigt mycket tur och samtidigt bra spel. Det går att vinna såklart men det bör vara svårt att ta åt sig av äran allt för mycket då turen har en stor del i vinsten till skillnad mot snabb- och vanliga turneringar.


Jag åkte iallfall ut på plats 34 av 42 och det gjorde jag mot en bra spelare. Jag floppade trissen och slow-spelade denna mot en spelare som floppen en högre triss samtidigt. I detta spel var inte turen allt för viktigt eftersom ingen av oss gjorde en all in innan..... jag gjorde helt enkelt ett bra spel men möttes av en spelare som fick floppen med sig.


Man kan skylla på klienten eller på oturen men i grund och botten visste jag hela tiden att turen skulle vara den viktigaste faktorn i detta spel. Den var inte på min sida denna dag. Dessutom spelade jag uruselt och höjde aldeles för mycket hela tiden, i ett spel där jag möttes av all-in titt som tätt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards